24 november 2009

Ibland gör man rätt. Ibland gör man fel. Lev med det.

Jag vet att alla ni andra hatar november. Men jag älskar november. Faktiskt. Jag älskar att man äntligen kan ha stickade tröjor, två par leggings på varandra, kneehigh socks, mössa, tumvantar och allt på samma gång utan att se ut som en idiot. Jag älskar att man har en anledning att krypa ner under en massa fleecefiltar med en kopp te och en dålig romantisk komedi. Jag älskar att man kan ha tända ljus och det faktiskt är en stämningshöjare, inte som på sommaren när det inte gör någon skillnad. Jag älskar att ta långa promenader i spöregn och blåst med dunkande musik i öronen, och framförallt älskar jag den ångande varma duschen efteråt. Så jag älskar faktiskt regniga, gråa, dystra, mörka november, för den blir faktiskt inte mörkare än man gör den.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Det finns inget bättre än att lägga sig på soffan med ett tjockt duntäcke och kolla på en bra film när det är värsta höstrusket ute :)
Sen är ju november jätte bra för då fyller vi båda två år :D
<3

mia sa...

word!