18 juni 2011

Freedom ain't nothing but missing you, wishing I'd realized what I had when you were mine

Beställt hem ett portabelt bibliotek, varit på bio, shoppat, jobbat, flummat, köpt nya skor, varit hos tre olika läkare och blivit feldiagnosticerad två gånger, spanat in kommande brorsbarnets barnkammare, grillparty, varit på utställning, ritat Hitlermustach på Micka på jobbet, skrattat så tårarna runnit, försökt få mitt hår att växa med hjälp av viljestyrka och såklart tränat hunden en massa.

Jazz har gått personspår för första gången, klockrent!! Testat på budföring/början till rapport, två skick gick bra sen flummade han iväg ut på fältet på egen hand. Börjat lära in tävlingslydnaden, fotgåendet börjar sätta sig, inkallningen behöver finlir och nästa moment blir nog apporteringen. Viltspårsträningen ligger på is då det fullkommligt svärmar av rådjur med kid i skogen. Däremot börjat lära i tricks för freestyle och börjat smått med träning för rallylydnad.

Förresten. Jazz kritik från utställningen: 'Kraftfull maskulin hane. Livlig. Välansatta och burna öron. Välfyllt nosparti med saxbett. Vackert uttryck med bärnstensögon. Lång och fin bröstkorg, saknar ännu förbröst. Starka ben och tassar. Glad, öppen svans. Valppäls. Välvisad.' Hederspris, Bäst i rasen valp, Bäst i gruppen valp.

Jag vet att jag tjatar om Jazz, men han är verkligen världens finaste och jag har velat ha en valp så länge som jag kan minnas.

Inga kommentarer: