15 oktober 2008

Anteckningsblocket goes to London

Lördag 14/10
Okänd tid.
Just nu sitter jag och Hanna på planet. Det var lite försenat, men vi roade oss med att spela kort och Hanna fick chansen att visa upp sina färdigheter inom korttrick. Det var inte så läskigt att flyga, dock återstår ju landningen. Nu ska Hanna gästblogg/anteckna.

Hanna gästbloggar:
Mayday, mayday we're going down! I've got a hair situation! Jag börjar bli rastlös här. I have a apple situation. Okay, nu ska jag inte skriva mer just nu. Det här är ju katastrof :P


15.21
Nu sitter vi på bussen från stanstead till London. Vänstertrafiken gör mig förvirrad. Hanna sover och jag lyssnar på Hästpojken. Här är det sol, 18 grader och molnfritt!

00.06
Nu är vi på vårat hostel. Har träffat mia, ätit på Subway, förfestat, festplanerna sprack, åkt till Piccadilly Circus och där köpte vi varsin McFlurry.

Söndag 15/10
08.28

Nu har vi sovit en stund i de lite för hårda och lite för korta sängarna. Duschen hade frispel och gick från kokhett vatten till iskallt på två sekunder och bestämde själv när det var dags för värme respektive kyls. Frukosten bestod av rostmacka, apelsinsaft, smör/marmelad/sylt i söta förpackningar.

12.48
Nu har vi intagit våran genuint brittiska middag - donkenmat! Vi har turistat runttill tower bridge, tower of London, Buckingham Palace, Trafalgar Square, Houses of Parliament och Big Ben. Nu ska vi till Notting Hill och därefter Camden.


Hanna gästbloggar: 12.51
Det är mycket som är bättre här i London. Vädret är bättre, donkens fiskburgare är bättre (donkens personal antastar en dock!/Sandra), servicen är bättre. Vi tänker på alla stackare där hemma som förmodligen vandrar runt i ösregn och kyla. Här är det ca 20 grader, det är grejer det! Tack för mig, bye!


18.16
Nu är vi tillbaka på vandrarhemmet, i ett nytt rum. Vi fick överge vårat kära fiskrum eftersom dörrlåset slutade fungera. Vi som äntligen hade blivit ensamma. Nu bor vi med två killar som, att dömma av bagaget är slarviga och att dömma av lukten använder för mycket axe.


Hanna gästbloggar: 18.22
Mayday, mayday! We have a guy situation! Hahaha! Jag antar att det här är våran vanliga otur. Mint inte deppar vi för det. Nej, nu ska det spelas kort och ätas chips :)


Måndag 13/10
09.22

Sovit en natt på detnya rummet. Killarna visade sig vara två trevliga australienare. Nu har vi ätit frukost och duschat (dessa duschar var bättre) och nu ska vi snart bege oss till Harrods, Notting Hill, Oxford Street och sist Baker St.


20.13
Tillbaka på vandrarhemmet. Vi var på Harrods där de sålde i princip allt. Till och med hundvalpar och kattungar. Vi for till Notting Hill, åt på Subway, köpte kaffe och choklad av mia på starbucks. Tog med oss mia och mötte upp Sandra på Oxford St. Mia och Sandra drog vidare. Jag och Hanna vandrade ner för hela Oxford St. Fikade på Caffe Nero, letade efter Baker St, missade Baker St. Hittade Baker St, insåg att allt var stängt. Åkte hem.

Vi har fått nya rumskompisar också, ett par från Canada. Hur trevliga som helst. Roligast sagda idag: "Why did she buy that shirt? Oh, it's £2.50. That's why!"

Hanna gästbloggar: 23.20
Jag har kommit på en annan sak som jag blev glad över här i London. De spelade Lekman "Kanske blir jag kär i dig! inne på en affär i Notting Hill. Om jag blev glad? Ja! Kära Lekman :)

23.22
Det var på Divided by H&M i Camden, pucko-hanna!

Tidag 14/10
Bloggade inget under dagen. Men vi for till Hyde Park och kikade lite, åkte till notting hill och köpte converse, fikade och sa hejdå till mia. Höll på att missa vårat plan då flygbussen var mer än 50 minuter sen, checkade in med två minuter till godo. Sedan flög vi hem. Andfådda och tacksamma över att vi hade hunnit med planet!


Bilder? Kika på bilddagboken!

Inga kommentarer: