07 december 2008

Helgen

Igår var jag på Hund 2008 med Hanna, Minii, Malin och Kattis. Många fina hundar, och jag blev ännu osäkrare på mitt hundval efter att ha pratat med folk om hovawart, de beskriver det lite som ett lotteri att köpa valp. Antingen får man en med underbart temperament eller ett riktigt miffo. Så jag vet inte, jag och Minii kom iallafall därifrån med varsin labrador valp! Min är chokladfärgad och heter Thure och hennes är svart och heter Stella. Sorgset nog är de mjukdjur som ska pryda våra skåp, men det hade kunnat vara en riktig hund!

Idag har jag lusläst Uppsala Universitets katalog över alla kurser som de ger, och kom fram till att jag skulle kunna tänka att läsa ungefär två av dem. De kurser som jag vill läsa finns i Skara och där kommer jag inte in. Jag har bara 17,78 i snitt just nu vilket inte räcker på långa vägar. Så... då får jag alltså bli biomedicinsk tekniker. Jag hoppas det är kul.

Inga kommentarer: