01 januari 2012

Happy New Year

Många verkar köra någon form av sammanfattning av förra året. Förra året var inte mitt år. Jag var sjuk mer än någonsin, fick en allmänfarlig sjukdom, börjat plugga något som jag inte förstår eller är intresserad av, sen är det en massa saker som inte lämpar sig här av olika anledningar...

Mycket positivt och det mesta i form av min underbara älskade vackra hund Jazz! Utan honom hade jag nog inte överlevt det här året. Och att jag slutade på mitt jobb, det var ett bra beslut! Jazz har haft ett bra år -- utställd officiellt två gånger med excellent båda gångerna och 1 i konkurrensen ena gången. Inoff har det gått ännu bättre, utställd tre gånger och 3 HP, 3 BIR-valp, 1 BIG-valp och 1 BIS-1! I år satsar vi på lydnaden, freestylen och utställningarna.

I övrigt vad som väntar detta år -- Valp!! och troligen en flytt till Skara, och en fjällvandring med Minii och hundarna, två bröllop, en resa till gotland, tio hundutställningar, debutera freestyle och lydnad med Jazz, komma på vad jag vill utbilda mig till, blir klar med basåret, högskoleprovet och såklart -- Stora Stockholm! Något tråkigt som kommer hända i år är att Sockan kommer flytta, men det är nog bäst så. Tyvärr.

Nej, all glädje Jazz ger mig tar jag med mig till det här året. Det och klumpen som bosatt sig i magen.

2 kommentarer:

Emput sa...

Varför ska sockan flytta? :(

Sandra sa...

Kommer troligen behöva ta bort Nina inom en relativt snar framtid och då vill inte jag att han ska sitta där ute själv medan jag har mindre och mindre intresse... Det är hundarna som jag vill satsa på, så Sockan ska få flytta tillbaka till uppfödaren när Nina har gått bort. Blir nog bäst för honom, kanske han fåt komma ut och tävla lite också.