06 januari 2012

Svammel, onödigt

Trött tjej -- suttit och läst om en massa utbildningar, och så fort man klickar på fliken 'framtid' är det som om de har anställt någon för att ordbajsa. Inget vettigt, bara en massa dravel. Måste ha en utbildning som ger en yrkestitel tror jag. Etologi och Djurskydd verkar roligare än Agronom, men på Agronom får du ju en titel, inte bara en kandidatexamen. Men Agronom känns väldigt mycket lantbruk, och kor är inte precis min grej även om man kan jobba med annat. Eller så får man härda ut. Såg en jobbannons igår där man antingen skulle ha gått Etologi och Djurskydd eller Agronom, så utbildningarna kan ju inte vara alltför olika. Men enligt Stina som läser Djurskydd är det väldigt luddigt vad man blir om man inte väljer att satsa på just djurskyddsinspektör. Eller om man ska ta Etologi och Djurskydd och sedan ta en master, men det vet jag inte om jag vill, suck. Vet inte, kanske bara ska jobba direkt och inte utbilda mig. Lika bra. Nej, något ska man väl bli. Tankarna snurrar runt runt. Kanske borde boka tid hos en studievägledare och be om råd. Ett alternativ som lockar mer och mer är att åka utomlands och läsa till veterinär faktiskt. Eller så måste jag helt enkelt bli supersmart och klara högskoleprovet så jag får bli djursjukvårdare. Varför ska man alltid vilja ha saker som man inte kan få? Kanske ska fuska på nästa hp och be min syster skriva, då kommer jag in på veterinär till och med. Min syster ska förövrigt börja plugga nu i vår bli ambulanssjuksköterska! Det är lite tufft tycker jag, iallafall om det är så som man ser på tv, haha! Nu ska jag nog sova -- plugga imorgon, annars är ju alla utbildningsvägar stängda! Måste klara av basåret först!

Inga kommentarer: