06 juni 2009

Den sista veckan på gymnasiet

I tisdags var vi på skolan och gjorde de traditionella studentbusen. Vi gjorde spindelnät i korridorer, hissade upp en flagga med texten "3B är eliten", hängde upp en banderoll vid entrén med texten "Stängt pga ohyra!", tejpade upp alla djurhusets sopkvastar mm i taket och en massa mer. Vi hade grymt roligt under tiden!

Onsdagen spenderades hemma hos Britta och tittade på hennes djur samt fikade. Jag hittade ett marsvin som jag bara blev så kär i, har aldrig hittat ett så fint marsvin förut! Önskade mig henne i studentpresent men fick henne inte, det var väldigt tråkigt måste jag säga. Annars var det en superkul dag med många fina människor!

Under torsdagen var vi inbjudna till Kattis för att luncha tillsammans. Vi gjorde en mumsig pastasallad, eller de andra gjorde eftersom jag hade försovit mig och missat bussen. Sen kikade vi lite på SATC och Kattis fixade mina naglar. Urmysig dag med mina favoriter!

Fredag = studenten! Det var otroligt blandade känslor. Jag hade varit hur duktig som helst och inte gråtit något alls under frukosten eller i klassrummet, fram tills dess att Malin säger "Om du inte kommer in på Skara ska jag ringa till dem och berätta vilken otroligt duktig student och fin människa de missar!" Då brast det och jag kunde inte sluta gråta på nästan en halvtimme. Sedan tittade vi på Jällare Rösters framträdande, alltid lika kul. Men jag missade lite i början för jag grät så himla mycket. Sedan återstod det bara att springa ut, något som skedde under totalt kaos. Sedan åkte vi flak och det var überkul, sedan hem på mottagning där jag höll på att somna, efter det var det People som gällde och vi dansade hela natten. Tack alla mina underbara vänner som gjorde min student kanon trots att jag inte var 100% pepp!!

Inga kommentarer: