21 augusti 2007

Länge sedan...

... man skrev här nu. Har varit bortrest och när jag inte var det var jag lite deppig och orkade inte skriva. Men nu är det bättre (:

Skolan började igår. Kul att träffa kompisarna igen! Det är alltid höjdpunkten efter sommaren. Två nya klf, verkar vettiga båda två faktiskt. Tur det.

Idag då. Började med dubbeltimme i djursjukvård - tror det kommer bli en jätterolig, intressant och spännande kurs faktiskt! Först lite teori, sedan gick vi och kikade lite på kliniken och så, sedan gick vi in i hundstallet. Hundarna som var där fick komma ut och hälsa på oss, bland annat "min" lilla sötnöt Hugo! Glädje!

Efter lunchen, något torra fiskpanetter och småpotatisar med tjockt skal, så skulle vi guida våra nya små ettor. Fick tre tjejer, kommer ihåg att en hette Sandra, sen minns jag inte mera :P Vi visade runt dem på skolan och så. Jag intervjuvade dem om vad de hade för djur, vart de kom ifrån och sådär. Stackarna. Sedan skulle vi fika vid dammen med våra små ettor. Goda bullar. Sen drog typ alla utom jag, sara, hanna och ettorna alexander och malin. Dem kidnappade vi och tog med ner i djurhuset.

Väl i djurhuset så visade vi djuren och så. Sen var Malin tvungen att gå till bussen efter typ 1½ timme. Sen när Hanna skulle sätta sig på golvet råkade hon sätta sig i en pöl som Skrutt lämnat efter sig. Jag tror inte jag har skrattat så mycket på flera månader. Hanna var inte lika road.

När vi väl drog från djurhuset så gick jag, sara, hanna och håkan till donken och käkade glass/muffins. Hanna och jag flummade ur. Suprise? Nja. Men kul var det!

Nåväl. Nu ska jag sluta skriva. Om du orkat läsa så här långt ;)

Inga kommentarer: