02 september 2008

020502-080901

Den andra maj år 2002 föddes det en liten kanin. En liten kanin som kom att betyda massor. Jag var tolv år då, och utan några egentliga vänner. Tillsammans tränade vi hoppning utan större framgång, vi låg och sov brevid varandra på gräsmattan under sommaren, gick på skogspromenader utan koppel, hon följde med mig ändå. Vi plockade blåbär, jag tog bären och hon åt bladen. Kort sagt så gjorde vi det mesta tillsammans. För ungefär ett år sedan fick denna bestämda dam flytta till min skola och fick en marsvinsvän vid namn Valdemar, det var kärlek vid första ögonkastet. I söndags blev denna lilla kanin akut sjuk och togs hem till Britta för vård, där honblev piggare, men igår kväll somnade hon in för sista gången. Denna lilla kanin hette Mysan och har betytt mer för mig än vad något annat djur någonsin har gjort.


020502-080901
Sov gott älskade vän! Du är otroligt saknad!

3 kommentarer:

Jessica sa...

Väldigt fint skrivet Sandra.
Det är verkligen sorgligt att hon inte finns mer och jag vet hur mycket hon betydde för dig.
Jag vet inte vad jag ska säga mer för jag kan inte hitta några bra ord.
Det är så himla svårt att förlora ett djur som ligger varmt om hjärtat, det är inte bara ett djur utan det är en vän som aldrig sviker.
Men jag finns här för dig <3

mia sa...

sovgott lille vännen <3

Sandra sa...

Jessica: Tack! - För allt, för att du finns, för allt fint du säger!