21 februari 2009

om jag kunde drömma skulle jag drömma om dig

Lovet. Vart tog det vägen? Nu är det helg och jag insåg att jag skulle jobba idag, så inte på humör för det. Tur att Hästpojken är där och är världens sötaste, annars hade jag nog varit grinig hela dagen.

I torsdags träffade jag Hanna på stan, vi har bara träffats en gång det här lovet. Hur sjukt är inte det? Nåväl, jag fick ett mindre transportabelt bibliotek av henne med en massa böcker som jag "bara måste läsa!". Tog en ofarlig paus från pluggandet igår och öppnade "Om jag kunde drömma" och i och med det beslutet tog mitt pluggande helt slut. Och för att döva mitt samvete skyller jag självklart allt på Hanna, men jag tror att hon tar det med glimten i ögat. Nu måste jag läsa ut den och tvåan, sen ska jag plugga hela nästa vecka, och efter det måste jag få tag på trean, som en belöning för hårt arbete liksom. Nåväl, nu ska jag fortsätta läsa ;) (och infoga en sällsynt smiley i min blogg).

Inga kommentarer: