01 november 2011

21 kilo kärlek

Det är inte bara en hund. Om du aldrig haft en hund kan du nog inte förstå. Han är någon som alltid är glad för att jag kommer hem. Han är någon som alltid vill spendera tid med mig. Han är den som alltid ställer upp på allt jag vill, om det så är att bada eller ta en skogspromenad. Han är den som hoppar upp i soffan och pussar på mig när jag är ledsen. Han är den som får mig att skratta högt varje dag. Han är den som alltid finns där med villkorslös kärlek, även när man har en dålig hårdag. Han är den som kryper ner under filten för att gosa, även fast han tycker det är för varmt egentligen. Han är den som inte lämnade min sida mer än för att rastas när jag var sjuk förut. Han är den som har förändrat mitt liv. Han är den som jag tycker om så mycket att jag inte kan förklara det med ord.

Inga kommentarer: