17 augusti 2008

Engelsmän och så

Träffade tre londonbor på people också, minns inte namnen på dem dock.

Johan: - This is Sandra.
Jag får en puss av johan och skakar sen hand med alla.
Kille 1: - Is this your girlfriend?
Johan: - Only for the evening.
Kille 2: - Well then might I say you look very pretty tonight.

Jag blir ler lite tafatt och tackar, jag kan inte ta komplimanger.
Tjejen: - Johan is very naughty, isn't he? I keep telling him.
Jag: - Yeah, he's like that most of the time.
Johan: - Jag föddes sån, hur säger man det sandra?
Jag: - He says he was born that way.
Tjejen: - You poor parents.
Johan: - Mina föräldrar är inte fattiga!
Jag: - Hon menar att det är synd om dem.
Johan: - Jaha. They're used to it.

Sen pratade vi en massa mera, kille 2 var trevlig, rolig och charmig. Det plus hans underbara brittiska accent fick mig nästan att fria till honom. Okej, kanske inte. Men jag är en rejäl sucker för deras accent.

4 kommentarer:

mia sa...

lalalalaaa, jag ska flytta till london. får höra deras accent aaaall daaay looong.

Sandra sa...

Äh, skrytmåns! :P Jag ska ju dit fyra dagar vetja och himlarns vad jag ska njuta av deras dialekt ;)

mia sa...

har ni bestämt när ni åker än? :D

Sandra sa...

Nej, för Hanna håller på och krånglar och vill inte sätta sig och bestämma något när jag föreslår det.