06 augusti 2008

inte riktigt redo

Inatt drömde jag en mardröm. Jag drömde att jag hade glömt köpa en studentklänning och att jag fick ta studenten i jeans och t-shirt. Känns inte helt okej att jag redan har mardrömmar om något som ligger ett år fram i tiden. Jag är nog inte riktigt redo för att ta studenten. Kan man inte få gå till en psykolog som kan göra lite tester och skriva på en lapp om att man slipper ta studenten överhuvudtaget? Denne kan förklara en psykiskt instabil eller dylikt.

Jisses, jag är verkligen ett nervvrak. För vet ni vad? Det är så fruktansvärt typiskt mig att oroa mig för något som ligger långt bort i tiden och som jag inte kan kontrollera. Så gör jag jämt, jag oroar mig för allt. Jag har ett enormt kontrollbehov, jag vill veta närvarhurvarför osv så att jag känner att jag har kontroll. Men studenten handlar ju lite om att släppa kontrollen, att kasta sig in i framtiden. Men jag är nog inte riktigt redo för framtiden ännu. Jag vill inte ta studenten! För då vet jag inte längre vem jag är eller vad jag ska göra.

4 kommentarer:

mia sa...

been there, done that, du kommer klara dig alldeles strålande min vän!

Sandra sa...

Jag är inte så säker på det faktiskt.

Jessica sa...

Jag känner precis som dig, jag vill inte ta studenten.
Jag vet inte vad jag ska göra efteråt sen trivs jag så bra på Jälla. Vill inte börja sista året
:(
Men jag längtar endå tillbaka till skolan igen och då för att få träffa alla igen! :)

Sandra sa...

Håller med! Vill träffa alla vänner varje dag, men vill inte att det ska betyda att det är sista året som man gör det!