25 november 2008

Dagens sensmoral: fyll inte cykelkorgar med snö

Dagen började med svenska, typ tio personer hade pallrat sig till skolan. Några fler kom till projektarbetet. Jag pratade lite med tre lärare om mitt arbete, gick rätt bra. En var ju bara konstig och höll på och dryga sig. Iallafall, när jag, Jessica och Sabina gick från djurhuset så halkar Sabina till på en isfläck så hon störtar och Jessica störtar precis efteråt. Jessica ryckte även tag i mig men jag lyckades hålla mig på benen. Sen hoppade vi lite i snön i väntan på bussen, nådde över knäna på vissa ställen.

Jag och Jessica åt på stan och gick lite i affärer, Jessica köpte två mössor och jag köpte foundation och sen en tröja på Gina för presentkortet jag fick av Malin när jag fyllde år. En stor myströja som man kan ha leggings till. Gjorde även ett besök på Palms Zoo, stackars djur.

På busshållplatsen kommer Jessica på idén att fylla en cykelkorg med snö för att fördriva tiden. När den är full så börjar hon slå av snön från vantarna mot staketet som skiljer av mot tågspåren. Jag utbrister: "Haha, jag trodde du kastade över dem!" Precis då flyger ena vanten ur Jessicas hand och landar på andra sidan staketet. Jag börjar asgarva och Jessica får ångest över att hennes syster kommer se vanten, eftersom den egentligen tillhör systern. Hon klättrar upp på cykeln, vars korg hon fyllt med snö, lutar sig över och får tag på vanten. Medan hon lutar sig över säger hon åt mig att hålla ner hennes kjol, men det glömde jag och så blåste det till och vips så hade hela busshållplatsen sett Jessicas rumpa. Iallafall, när Jessica fått tag på vanten så ramlar hennes splitternya mobil ur fickan med hennes ficklampa. Plums ner i snön. Jessica fick panik, minst sagt. Lutar sig så mycket över staketet att hon nästan störtar över. Men hon får tag på mobilen iallafall, och ficklampan drog hon ut genom staketet. Efter det började vi skratta som tokar, helt obehärskat. Så var det ungefär hela bussresan hem, skrattade som tokar hela vägen åt allt och ingenting.

Tack Jessica för en hyperkul dag! <3

Inga kommentarer: