29 november 2008

Man tycker annorlunda innan man själv ställs där

Idag har jag, Hanna och Kattis varit i djurhuset. Kattis hade djurhushelg så vi hjälpte henne, och sedan gjorde vi våran dissektionsläxa. Efteråt drog jag och Hanna ner på stan, gick lite i affärer och satt sedan och pluggade biomedicin på stationen. Tanten på bänken mittemot stirrade lagom fint. Enda nackdelen var när jag klev av tåget i Knivsta och såg dig, all avsky inom mig bubblade upp och allt jag ville var att skrika och slå på dig. Jag avskyr dig så fruktansvärt mycket.

Igår då. Drog ner på stan med Hanna, Malin och Kattis. När busschauffören missar våran hållplats vrålar Kattis "Hallå! Det var faktiskt en station där!" Till svar får hon "Vilken vacker röst du har" och Kattis svarar glatt "Tack så mycket!". Som vi skrattade. Sedan gick vi i affärer och avslutade med en fika på Cappuchino - mys!

För övrigt så vet jag om att jag har varit väldigt arg och haft enorma humörsvängningar på sistone. Det har sina förklaringar, jag försöker kontrollera mig själv. Men det går inte alltid så bra. Men förlåt om någon har tagit sig illa vid.

Inga kommentarer: