11 juni 2008

Your touch makes it hard to breathe

Jag har insett att praktiken knäckte mig. Jag är mycket argare, bittrare och mer lättirriterad än innan, av den simpla anledningen att jag inte orkar. Jag orkar just ingenting. Och jag tror att jag hade hanterat allt som händer i livet just nu mycket bättre om jag faktiskt hade orkat. Just nu är djurhuset min fristad genom att jag jobbar, där får jag bara vara. Ingen klagar på om jag sjunger falskt till radion, om jag gör en spontan liten dans eller för långa konversationer med något djur. Tyvärr är det bara imorgon, plus helgen kvar. Sen är det uppehåll på flera veckor. Jag vill inte!

Jag längtar tillbaka till skivan på Göteborgs, då var alla glada, sams och mådde bra. Jag var lugn och trygg, och hade skitkul verkligen. Ta mig tillbaka! Nu är jag bara ett nervvrak som hoppar till så fort det knakar lite i huset eller radion hackar, jag kan inte ens slappna av så mycket att jag kan sova. Som sagt är jag lite bittrare nuförtiden.

Inga kommentarer: