03 januari 2008

Cold

Hur kallt får det egentligen lov att vara!? Okej, det är ungefär tre minusgrader ute. Men det känns faktiskt som nordpolen här. Mina tår är helt borta trots ett par, inte-fullt-så-varma-som-jag-trodde, raggsockor.

Dagen började med att jag vaknade klockan fem. Jippi. Men tiden gick rätt fort fram till klockan sju då jag skulle gå upp. Styrde kosan till Uppsala för ett två minuter långt tandläkarbesök. Underbart. Åkte hem och besökte banken - vuxenpoäng! Väl hemma fixade jag lite saker och sedan styrde jag åter mina fötter mot Uppsala för att träffa Hanna och Håkan. Mycket trevligt. Vi landade på café cappuchino, nästan i vanlig ordning, innan vi till slut stressade till tåg och buss.


Nu ska jag återuppta mitt lilla fiskletande. Försöker komma på hur mitt akvarium ska se ut. Men det går inte så bra. För många fina fiskar helt enkelt. Men det löser sig. Har tre månader på mig.

Inga kommentarer: