26 januari 2008

Snakehunter!

Ni vet han Steve Irving aka. The Crocodilehunter. Numera bortgången. Han kan slänga sig i väggen för här kommer jag - The Snakehunter! Ni vet de där dödsrullningarna som alligatorerna gör med honom på TV är ingenting emot vad boaormen gjorde idag när jag jagade den! Ormen satt och lurade på vattensköldpaddorna - han ville ha lunch minsann! Under tiden satt jag och lurade på ormen och sen PANG! så hoppade jag över den och brottade ner den! Efter en vild kamp så vann jag och ormen var tillbaka i terrariet.

Eller så var det så att det var en panikslagen Sandra som hittade ett tomt terrarium, dock med stängda glasdörrar. Sandra rotar igenom hela terrariet två gånger och letar i varenda skrymsel och vrå i hela rummet. Till och med i aluminumställningarna och slangarna på golvet. Men ingen orm. Paniken och stressen börjar ta över hand och jag bestämmer mig för att ringa Robban är enda alternativet. Precis när telefonen ska koppla ser jag något rödbrunt slingra sig fram - han är sugen på vattensköldpadda till lunch! Men jag tog tag i honom och han hamnade bakom lås och bom i sitt terrarium, fortfarande sugen på en vattensköldpadda.

Fy sjutton vilken lättnad det var när jag såg honom! Höll på att bryta ihop när jag insåg att han var borta!

Inga kommentarer: