31 januari 2008

Gnälla.

Nu känner jag för att gnälla. Men har inget egentligt att gnälla över. Men det är ju i och för sig något att gnälla över. Eller så är det inte det. Ibland tycker jag det är spännande att resonera med mig själv. Jag blir alltid lika förvånad över tankarna och ideérna som finns där. Okej, det där kanske inte lät sådär jättebra. Men det är så. Jag känner nog inte riktigt mig själv. Eller, inte alls skulle jag mera tro på. Efter att jag har gjort något kan jag gå och fundera på varför jag gjorde så för. Det är inte alltid de mest logiska handlingarna. Men, jag kanske har ett litet alter ego där inne i huvudet. Vem vet? Troligen inte jag iallafall. Det vore ju lite ologiskt.

Man kan ju få personlighetsklyvningar vid traumatiska upplevelser. Så rent tekniskt skulle jag faktiskt kunna ha X antal alter egon. Det vore ju onekligen lite spännande. Hur tar man reda på om man har ett eller flera alter egon?

Inga kommentarer: