20 juli 2008

lördagsöndag

Igår begav jag mig mot Gottsunda, trots att jag inte tänkt det eftersom jag hade mått illa under hela tiden som jag jobbade. Väl på bussen dit upptäckte jag att Uppsalabor tar bussen från station till studenternas, och att i Valsätra har det coola killarna sina saker i Gina Tricot påsar. Kvällen bjöd på en full Hanna, en bitter Kattis, galna hundar, många skratt, ett vardagsrumsbord som var ett terrarium för giftiga skallerormar och så vidare.

- Det är den där jävla Alf!
- Jag hade en vikare som hette Ralf en gång, han knarkade och bodde i idrottshallen. Bra respons Hanna!


När vi sitter utanför en pizzeria i Gottsunda utbrister Hanna: - Ja, men det är som turk-ica i väsby! Det heter inte turk-ica när man är i Gottsunda.

Idag har jag jobbat, konstaterat att det inte finns någon form av "första hjälpen" låda för djuren och att allt i första hjälpen lådan för människorna är utgånget under tidigt nittiotal (Heja!) samt kikat på den skadade lilla dvärghamstern. Såret såg inte mysigt ut. Men nu är det rengjort iallafall, efter mycket bråk och tvångsgrepp. Och det var allt.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Haha. Dte är nästan tragiskt att det roligaste på hela kvällen var väntan på bussen och under bussturen hem :P

Sandra sa...

På ett sätt så är det väldigt tragiskt ja :P