23 juli 2008

She stole my future, she broke my dreams

Idag har jag jobbat (chocker!). Städade hela gnagarrum ett, sjukt många burar, spolade dock inte golvet för jag vill åka hem. Tar det imorgon. Martin kom på besök på förmiddagen och höll mig sällskap ett tag - hur trevligt som helst med sällskap! Sen kom Robban på eftermiddagen och skulle ta fram en tång åt Ina, pratade lite allmänt och han berättade att han skulle åka och bada. Tack för den - där var jag fast i djurhuset den enda riktigt varma dagen på länge. Bittert? Ja, men sånt är livet.

Har matat ormen med levande föda för första gången och led inte av de samvetskval som jag trodde att jag skulle göra. Det var lilla Putte, som Martin hade döpt den till, som fick offra sig. Robban sa att om det blev något mer skadat djur kunde jag ge det till ormen. Undrar om han köper att ormen åt upp en nymfparakit och ett marsvin? Jag tror inte det.

Hanna - jag har skaffat en myslampa nu, så nu kan du sluta tjata!

1 kommentar:

Hanna sa...

åh myslampa, alla måste ha en! ;D