23 juli 2008

Utmaning

Jag har blivit utmanad av: Kimberly

Först reglerna:
- Svara på alla frågor.
- Välj ut 6 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar, be dem läsa din.
- Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen!

Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag? Ska inte göra något idag, så vi tar morgondagen.

- Unna mig en liten sovmorgon.
- Jobba.
- Shoppa.
- Förhoppningsvis klippa mig.
- Laga mat.

Vad gjorde du för 10 år sedan?
Jag var åtta år ung, gick på Gredelbyskolan här i Knivsta. Mina bästa vänner var Linnéa och Malin som gick i samma klass som mig, vi sysselsatte oss med att gräva efter grålera och spela bamsespelet på fritids. På rasterna brukade vi kika på killarna som pallade päron hos tanten med två shelties eller spela innebandy. Jag slog sönder halva mitt högra öra, men det är hyfsat normalt nu. Jag var blond och min favoritfärg var rosa, min högsta önskan var att få en egen häst och utbilda mig till veterinär eller ridskolelärare. Det räcker väl?

Ställen du bott på?

- Hammarbyvägen i Upplands Väsby i tre månader.
- Kolugnsvägen i Knivsta resten av uppväxten.

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
- Betala en nackoperation till min mor och köpa en motorcykel åt far, och ett litet mysigt hus åt dem där de kan bli gamla tillsammans.

- Köpa mitt lilla drömhus.
- Köpa mig en japansk spets och en hovawart.
- Ta körkort och köpa mig en snygg bil.
- Dela med mig till syskon och vänner.

Jag utmanar:
- Hanna
- Jessica
- Patricia
- Mia (som säkert inte kommer göra den)

- Hanna R
- Bärschen

Inga kommentarer: