01 juli 2008

precis som romeo

Jag har sett en film idag. En sådan där film som gör att jag blir så otroligt kär i kärleken. I den där fluffigt rosa versionen av kärlek som bara är en fantasi egentligen. Men ibland, eller väldigt ofta, så önskar jag att livet vore som en sådan film. Att man bara snubblar över prince charming och allt bara stämmer. Så blir det naturligtvis aldrig. Men man kan väl önska sig det ändå - att livet vore som en film, eller en popsång för den delen. It's all the same. Men det finns inga happily ever after i den här verkligheten. Kärlek är svårt och det gör ont.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Åh jag älskar sådna filmer :)
Men vad var det för film du såg på då?

Sandra sa...

Haha, jag blir knäpp av dem. Men kan inte låta bli att kika på dem ändå. Såg på Enchanted, tror den heter Förtrollad på svenska(?) Riktigt gulligull Disneyfilm :P