14 oktober 2009

Linas racermus

Idag har både jag och Lina mått piss på jobbet, inte världens bästa dag med andra ord. Men lite flum blev det ändå inne i djurrummet. Lina skulle rita en mus men det blev liksom strömlinjeformad och fick en råttpung, jag vet inte vad som hände, men gud vad vi skratta. Jag döpte den till Linas racermus.

Sen hade vi en kul konversation. Vi kan kalla den tredje personen för.. Berit.
Lina: Är det här Berits mus eller?
Jag: Ja, det måste det nog vara.
Lina: Ja, jag tyckte det. Svart, hårig och luktar illa.


Okej, låg humor. Men jag skrattade så jag nästan kissade på mig när Lina sa det. Hon kan verkligen liva upp saker och ting. Sen träffade jag min Hanniepannie på tåget hem och då blev dagen genast lite bättre. Hon är bra fin hon, nu ska jag se till att ta det tåget varje dag så har vi snart skapat en trevlig liten rutin.

2 kommentarer:

Hanna sa...

"Vi kan kalla den tredje personen för.. Berit." Hahah, klockren! :D

Sandra sa...

Oh yees ;D