04 oktober 2009

Oh, you're supposed to care, but you never make me scream

Nu har jag suttit här och analyserat mig själv. Har kommit fram till att jag ska sluta skriva saker som jag skrev häromdagen som "Du driver mig till vansinne!". I'm taking the highroad, jag ska säga det direkt till personen ifråga. Men kanske uttryckt med andra ord då. Men inte just nu för nu är klockan på tok för mycket för sådant.

I övrigt har jag tröttnat lite på bloggar. Följer i stort sett bara Hannas och Jessicas, kanske borde skärpa till mig på den fronten och läsa ikapp bloggar som jag inte läst på många, många veckor. Uppdatera mig om vad som händer i folks liv så att säga.

Tror förresten inte att jag har sagt det. Jag har fått ett eget marc by marc jacobs armband. Så snyggt(!!), sitter nästan konstant på min vänstra handled. Fick det med texten "Tibi. In omne tempus" som bokstavligen betyder "For you, into all time" eller mer modernt översatt "For you, forever". Anywho, måste förklara också eftersom jag fått frågan flera gånger. Jag gillar inte dessa armband för att de är från marc jacobs, jag gillar dem för hur de ser ut. Jag är ingen märkesnörd direkt, jag handlar nästan enbart på H&M, Gina och NewYorker. Knappast high fashion. Men läderarmband är jag väldigt svag för, oavsett om man köper dem från en "fashiondesigner" eller från en marknadsknalle i en liten by på Gotland. Kombinerar man dessutom dessa läderarmband med latin (vilket jag tycker är det vackraste språket efter engelska) så blir jag alldeles till mig. Nu har jag sagt mitt i denna fråga.

Om ni orkat läsa så här långt. Lyssna på Lily Allen's låt Not Fair. Så bra, även om ämnet i fråga kanske är tveksamt. En annan bra låt med ovanstående artist är Fuck You, härligt glad pop med mycket bra och aktuell text, bland annat om hur trångsynta människor är.

Dags att avrunda söndagsnattens svammel och kanske se en film innan jag sussar. Eller kanske sova direkt, det kan vara en bra plan. Skickar några peppande tankar till Hanna som börjar sitt nya jobb imorgon. Jag är nästan lite nervös för henne, haha. Även om hon kommer charma sockorna av sina nya arbetskamrater. På tisdag är det dags för veckans glädjedos, träffa Jessica alltså. Ska nog tvinga henne att modella lite för mig, har ett par bra fotoideér som måste genomföras vid bra väder. Ja, herregud. Ofta ni orkade läsa såhär långt! Nästan smickrande, om ni nu inte har hoppat i texten såklart! Sov gott mina små russinkärnor!

3 kommentarer:

mia sa...

ahmenhallå, va! fått ett marc jacobs-armband? det är väl inte sånt man bara får heller?

Sandra sa...

Om man är så bra som jag är så ;D

Hanna sa...

Lily Allen är grym. And so are you tihi :D <3