20 december 2007

Julavslutning

Idag var det då sista dagen denna terminen. Det har gått så väldigt fort, men också väldigt långsamt. Dagen började med fika i klassrummet och allmänt snack. Sedan avslutning i matsalen där Jällare Röster spelade upp en sketch. Många skratt bjöd den på.

Sedan gick jag ner och jobbade lite i djurhuset för att inte förgås av nervositet. Tiden verkade springa iväg från mig och snart var det dags för genrep. Även där sprang tiden. Sedan kom lärarna, och då kompenserade plötsligt tiden med att gå oerhört långsamt istället.

Sen körde vi. A Christmas Carol by Charles Dickens. Det gick rätt bra. Jag fucka upp sista repliken, men det var det ingen som märkte så. Vi sjöng, bugade och alla spänningar, all nervositet bara släppte. Jag grinade som en tok, av lättnad för att det var över, av glädje för att det faktiskt gick och för att det bara var så jobbigt att stå där inför 100 pers.

Men mina kära Engelska klassisar stöttade mig. Ni är underbara! Sedan fick Hanna, Anna, Bengt, Robban och KG plocka upp spillrorna. Drog ner till djurhuset med Hanna för att kolla på roborowskibebisarna. Underbart söta! Flummade lite i djurhuset innan jag åkte hem.

"Om du bara kommer över din mentala spärr, så har du mer potential än de flesta andra!" Blev dagens citat.

Inga kommentarer: