21 december 2007

Julstämning?

Vars har all julstämning i världen tagit vägen? Ingen som jag har pratat med har den minsta julkänsla i kroppen. Vad hände med magin som man upplevde som liten? När julen var magisk och den definitiva höjdpunkten på året. Nu känns det bara jobbigt och stressigt. Jag har tröttnat på julen. Den handlar inte om något vettigt längre. Bara en anledning för folk att tjata av sina föräldrar lite mera pengar och saker. I år ska jag dessutom jobba nästan hela julhelgen, men det gör inget känner jag. Julen har tappat sitt syfte. Magin har bleknat bort.

Förut såg jag framemot att träffa släkten, det är alltid trevligt. Men med släkt som bor på Gotland, eller alternativt i Piteå och Halmstad så känns inte det heller så himla roligt. Det finns ingen poäng med julen - utom att det är en bra anledning till att äta absurda mängder knäck. Har ju haft ett upphåll på två år genom min inte så kära tandställning. Men nu är den borta så nu måste jag kompensera för all förlorad knäck. Det känns som att jag kommer må dåligt denna jul.

Inga kommentarer: