12 oktober 2007

"Jag älskar din tunga Sandra!"

Idag har varit en rätt skojig dag. Började med sovmorgon men jag försov mig iaf. Typiskt, men jag hann i tid i alla fall (:

Hade bara engelska b idag. Skrev recension på min kära bok, jobbade med lite idiom och sen fick vi ha "Friday-fun" = quiz. Min grupp vann. Tack vare mig - typ. Hej jag är ego.

Efter lunchen så hade jag ingenting, gick en liten sväng med Fluff men Sofia skulle ha honom sen så det vart bara en kortis. Tyvärr. Så jag gick till djurhuset och flummade lite. Trakkaserade Martin men det var rätt kul ^^ Han hade sönder en lamphållare.
- Eh, Sandra. Ska den göra så här?
- Tror inte det faktiskt, brukar inte vara bra när saker ramlar ut.
- Näee...
- Ska jag hämta Robban?
- Nejförfan! Den håller!

Sen gick vi ut i diskrummet av någon anledning och jag upptäckte att själva pricken på "Spån" skylten var borta så det stod "Span" Så jag satte mig ovanpå en spånbal där och spanade. Martin tyckte att jag hade lite tråkig humor. Berättade för Robban att skylten var trasig och vart genast anklagade eftersom jag hatar de där fula skyltarna.

Sen efter att Martin lekt rullator med en aluminiumställning från verkstaden och massa allmänt flum så pratade vi lite med robban.
Robban: - Det är stressigt idag, först hockey-bockey, sen middag och sen parning.
Martin: - Det inte Robban som ska paras alltså, utan Hugo.
Sandra: - Det där ville jag inte tänka på!

Åkte ner på stan och träffade Hanna en stund och hon köpte en superfin present! :)
Sara och Sund kom sen ner och vi käkade. Flummade ur som vanligt. Hanna och Sara mobbade mig för mitt skratt.

Dagens Hanna-kommentar: - Jag älskar din tunga Sandra!

Jag, Sara och Hanna sitter i Svava och Hanna äter godis.
En väktare kommer fram.
Han: - Har ni bosatt er här eller?
Vi: - Öh, nej?
Han: - Det ser ju nästan ut så.
Vi: - Jaha. Okej.
Han: - Ni vet att lagen föreskriver att jag får godis i hyra för det här va?
Hanna kopplar efter en stund och bjuder på en godis. Han tackar, ler och går sin väg =P

Igår.
Robban: - När det är så här kallt ute så måste man spara på all energi. Till exempel när man pratar så avdunstar det vatten från munnen och då sänks ens kroppstemp.
Sandra: - Ja. Då lär ju du frysa en hel jävla del.
Ina: - Hahaha. Den var bra Sandra!
Robban: - Men det gör jag ju! Känn på mina händer!
Kände på dem och de var faktiskt svinkalla =P

Inga kommentarer: