07 oktober 2007

Patrik Karlsson

Efter att ha vaknat av en sjuk, men rolig, dröm så kände jag att idag vore en bra dag att vara med Sara. Sagt och gjort så smsade jag Sara och vi sågs 13.30 på stationen. Först vart det lite flum i affärer, sara letade skärp och jag flummade runt med olika hattar och snart spårade även Sara ur. Bildbevis kommer på bilddagboken.

Efter en stunds flummande tog vi en promenad till slottsbacken för jag ville ta några kort. En runda runt stadsparken vart det också, riktigt trevligt.

Efter donken så fick vi den klassiska "djupa perioden" som vi får, snackar om jobbiga saker och bara pratar ut. Sen var det flum-time igen. Sara utmanade mig att hoppa upp och slå på en grej, jag försökte men eftersom det var mitt i rusningstrafiken så bestämde vi oss för att ta den senare. Detta resulterade i våran ny liga: Hoppa-och-slå-ligan, det slutade 2-2 denna dagen. Vi ska fortsätta med den hela året ;)

Sen gick vi till donken för vi frös. Så sara köpte sig en cheeseburgare så att vi inte skulle bli utslängda. Då började en rolig kille i personalen att prata med oss och sa saker som "Ni måste skräpa ner mer här så jag har en anledning att vara här!" Det vart många fniss. Sen så flummade vi i väg. Viltfångade eller uppfödda i tamtillstånd? Var det inte så Sara? =P

Sen flummade vi iväg och fortsatte med hoppa-och-slå-ligan. Trodde några skulle ringa polisen på oss där ett tag men vi klarade oss ;)

Tillbaka på donken för att det var lite kyligt så beställde vi en dricka att dela på för att inte bli utslängda. Så vi satt där vid barnbordet och skrattade och hade det trevligt så kommer ovannämnda personalperson, Patrik Karlsson, fram till oss och bjuder oss på varsin paj. Supersnällt! Sen kom han förbi och frågade lite om pajen var god och så. Sen kom han fram igen och frågade om han fick bjuda på något varmt att dricka. Efter lite övertalning från hans sida gick vi med på te. Så han gick och fixade varsin kopp te, och på brickan som han lämnar fram ligger det TIO påsar socker. Han tyckte nog att vi behövde bli lite söta. =P Efter en stund kom han fram igen och började disskutera sina egna te-vanor. Efter en stunds samtal konstaterar han att han nog ska låtsas som att han jobbade. Så han sa god natt. Men sen såg Sara honom i speglingen i fönstret och då stod han borta vid servetterna och tittade på oss. Pinsamt!

Kort sagt så var det en grymt rolig dag!
Vi måste flumma så här igen snart, Sara! <3

Inga kommentarer: