31 oktober 2007

Lagom lyckad jobbdag

Idag har jag jobbat i djurhuset då Robban är ute på äventyr. Det var en så himla konstig känsla att låsa upp djurhuset och tända alla lampor =P

Men det har gått bra, labbdjuren är så små och söta att jag bara vill pussa på dem - vilket jag ej har gjort dock. Sen så fick fåglarna rent. Börjar fundera på när det städades där sist - hade börjat växa små strån av fröna i matblandningen som hade börjat gro, de var väl ngn dm långa =P

Efter det var det gnagarrum ett som gällde. Jag tog i degusarna! :D Måttligt stolt över mig själv!! :D Hittade en liten mus som inte mådde bra, verkligen sjuk. Så då var det bara till att ringa Robban, som självklart inte svarade. Så jag skickade sms istället.


Efter att all matning och så var klar så satt man och stirra på den där dumma musen i typ ngn timme innan robban ringde tillbaka. Vi två måste vara jordens sämsta människor på att prata med varann i telefon.
Jag: - Hej
Robban: - Hej
Jag: - Hej
Robban: - Hej
Robban: - Hur är det?
Efter det gick det bättre att prata om djuren och sådär =P Men ändå, lagom skumt. Man hörde de andra djurlärarna i bakgrunden så det var ju ännu mera pinsamt.

Men bortsett från den döende musen, fem sjuka hamstrar och 9 döda fiskar har det gått kalasbra idag :D Det var ju inte jag som gjorde djuren sjuka/döda iaf =P

Inga kommentarer: