23 februari 2008

Jag har fått bebisar!

Idag är jag superglad, även fast dagen kunde ha börjat bättre. På jobbet idag upptäckte jag att mitt lilla avelsprojekt har lyckats! Tre små knyten låg där i boet, en dominant spot och en agouti. Alla är tjocka, runda och pigga. Mamma hamster mår också bra. Så skönt att allt verkar fungera. Tror de är födda den 20.e, men ska kolla med ansvarig om han vet mer bestämt.

Gosade även med de andra hamsterbebisarna, de vintervita, sex små busar är det där. En superfin sapphire som jag bara vill stoppa ner i fickan och ta med hem! Finns ett par pearl som är riktigt läckra med! Några av dem är riktigt gosiga, andra är som mamma och pappa = lägger sig på rygg och skriker för fullt hals när man gör försök att hantera. Men alla fick gott finna sig i att bli hållna och klappade på.

Hamsterfixerat inlägg detta. Kikade som hastigast på några klasskamraters hamsterbebisar också, alla ser ut som små normala hamsterailiens som de ska.

Anyways. Bilder kommer senare.

Inga kommentarer: