10 februari 2008

Torey Hayden

Något som alla borde läsa är böckerna skrivna av Torey Hayden. Torey är barnpsykolog och böckerna handlar just om barnen. Hennes erfarenheter och upplevelser nedtecknas till intressanta romaner. Läser just nu Rävungen och har tidigare läst Burpojken. Har även köpt Andras Ungar och Spökflickan. Så om någon känner för att göra mig glad vill jag ha de andra böckerna skrivna av Torey. Det är ju 4 för 3 på akademibokhandeln jämt, så jag ska nog gå dit när dessa är utlästa och köpa fyra till.

Har även köpt Svart Fjäril skriven av Anna Jansson, ska bli spännande att läsa den. Har hört mycket bra om hennes böcker. Samma sak gäller här, om man spontant vill göra mig glad mottages böcker av Anna Jansson mycket tacksamt.

Men som sagt. Torey Hayden - läs! Otroligt intressant psykologi.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Svart fjäril är nog den ända jag inte läst av Anna :P

Anonym sa...

Ooh! Blir faktiskt rätt sugen på att ta o köpa nåra sånna böcker för att ha mig en lässtund. Låter bra dom dära. :)

Sandra sa...

Hanna: Var de andra bra?

Kim: Läs dem absolut! Jag har inte läst böcker på mer än ett år, men dessa har väckt läslusen inom mig igen!