08 februari 2008

Sjukt & Obehagligt

Var ute och sprang, hann väl springa cirka fem-sex minuter när en person kommer upp bakom mig. Inget ovanligt med det liksom. Jag joggade på. Började gå efter några hundra meter, och tittar bakom axeln och ser personen precis bakom mig. Till saken hör att personen är klädd i vinterjacka och inte alls är klädd för jogging. Fick en obehaglig känsla och började jogga igen. Eller, sprang snabbt snarare. Springer några hundra meter, börjar gå. Personen är typ fem meter bakom mig. Fortfarande i vinterjacka och med händerna bakom ryggen. Började kännas riktigt äckligt så jag sprang in till ett bostadsområde, via en parkering. På parkeringen följde personen fortfarande efter mig, men sedan när jag sprang upp i bostadsområdet så väjde personen av, i sakta mak.

Mötte en kvinna som äger två rhodesian ridgebacks, stannade och låtsades vara superintresserad av rasen. Bara för att få lite trygghet. Pratade med henne några minuter, och ja, ni som känner mig vet hur svårt jag har för att prata med människor, men iaf. Sa hejdå till henne och sprang så fort jag bara kunde sista kilometern hem. Kom hem med hjärtat bankande i bröstet och hasplade fram allting för min mor.

Ja, jag tänker då inte ut och springa nå mera härikring på ett tag. Ska nog springa i skolan, och låna med mig någons hund.

Inga kommentarer: