24 februari 2008

Work as usual

Jobb idag igen. Jag älskar att jobba! Det är givande och hjälper mig att sova. Det har iallafall varit baby-boom i djurhuset. Tre små kinesiska dvärghamstrar, åtta brokade möss - helsyskon till Jessicas - och fem små roborowskis har kommit till världen. Eventuellt så har zebrafinkarnas ägg kläckts. Jag vet inte, ville inte titta.

Man blir nog lite störd av att jobba i djurhuset. Märkte det igår, kom till en bur som ska innehålla en splended parakit och en diamantfink, dessutom så satt det en zebrafink där (kom senare på att det var ungen som bodde tvärs över rummet förut). Iallafall. När jag ser den stirrar jag på den och säger: - Vad gör du här? Fågeln svarar ju såklart inte, det är ju en fågel. Jag stirrar stint på den och säger: - Nåå? Förklara dig! Tre sekunder efteråt inser jag att försöker läxa upp en fågel! Att ens komma på tanken att fråga en fågel varför den är där den är liksom.

Anyways. Imorgon ska jag ta hem en hamsterhona hit som Valter ska få para. Då blir han nog glad.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Mina möss har fått syskon :D
Yeey ;)
Va kul att du fick jobba, du som hade längatat så länge :)
Puss på dej sandra <3
Ses imorgon!

mia sa...

haha x)
"Imorgon ska jag ta hem en hamsterhona hit som Valter ska få para. Då blir han nog glad."