02 november 2007

Torsdagen.

Jobb. Igen ^^
Var lite obehagligt idag dock. Efter att jag hade låst upp ytterdörren och så, så var dörren innanför den öppen. Även fast jag stängt den igår eftermiddag. Aja, avfärdade det med att den kanske bara öppnat sig så som foder- och förrådsdörrarna gör ibland. Tände alla lampor och kollade in i alla rummen så att allt såg bra ut - vilket det gjorde. Så då var det ju bara att börja med labbdjuren - städning. Så kliver vi in i slussen. Där ligger det en rock slängd på golvet. Avfärdar det med att den kanske hade ramlat ner. Även om den låg ovanligt långt ifrån krokarna. Sen in på labbet, städa, mata, ge nytt vatten. Allt är lugnt.

Ut till de vanliga djuren och börjar mata fåglarna och byta vatten. Ingenting ovanligt. Sen käkar vi lunch, har askul som alltid (: Sen ska vi börja fixa i gnagarrum 1. Sara går in först och tar degusarna närmast. Allt är lugnt. Jag tar degusarna brevid. Sen stannar jag mitt i en rörelse. Burkortet, som alltid hänger på utsidan av buren hänger inne i buren på ett hyllplan! Jag stirrar panikslaget på Sara och båda tänker samma sak - någon har varit inne i djurhuset under natten!

Obehagskänslan sprider sig i kroppen, känner mig uttittad och bara väntar på att någon ska stå bakom nästa dörr. Okej, jag är väldigt lättskrämd. Men det här var verkligen obehagligt eftersom att allting var låst och stängt när vi gick och var likadant när vi kom :S

Gör klart i gnag 1 och börjar på gnag 2. Är så distraherad av tanken på någon annan i djurhuset att jag tappar Valdemars skål i golvet och skrämmer livet ur Sara. Städar åt djuren där. Tar fikapaus. Tanken slår mig som ett slag i magen. Tänk om någon har snott reptilerna, framförallt ny regnbågsboan. Delger Sara mina tankar och vi skyndar oss dit för att titta på dem. Alla är kvar. Nu kan man verkligen andas ut.

Vi byter vatten åt reptilerna, matar fiskarna - upptäcker massdöd i ena akvariumet. Matar ödlorna. Shaggy - skäggagamen - är helt galen. Jag tappar zophobasen i sanden och ska plocka upp den men Shaggy attackerar pincetten för han vet att den betyder mat, såg bra kul ut =P

Efter att allt är gjort sätter jag och sara mig på kontoret för att skriva upp vad som är gjort till Robban. Så sitter vi där helt lugnt. Så är det någon som rycker upp ytterdörren. Sara kastar sig på kontorsdörren och smäller igen den och skriker. Jag skriker och försöker slita upp dörren och tänker "Nu jävlar". Dörren stängs i alla fall. Så hör man en välbekant röst "Vilket jävla liv det var här då!" Det var bara Robban. Något lättade vi blev!

Vi sliter upp dörren och bara kastar ur oss att någon har varit där och att fiskarna dör och allt vad det var. Sen lugnade vi oss något och vi gick igenom alla saker en sak i taget. Det med att någon hade varit där hade han inget svar på utom att det var många som hade huvudnyckeln dit. Sen fixade vi med akvariumet med massdöd. Då kom det fram ännu flera fiskar som var döda eller döende. Sen blev det till att springa till bussen, vilken vi ändå missade. Men vi fick skjuts ner på stan av Robban iaf. Så det löste sig.

På stan träffade vi Hanna och Håkan :D käkade på donken, tittade på film och flummade. Efter filmen så tittade vi på nyheterna och det är en gubbe från Libyen på tv. Hanna utbrister: "Varför har han vintermössa på sig när det är så varmt!?" Klockrenaste Hanna! :D

Helvete vad långt detta vart =P Mycket som hänt ;P

Inga kommentarer: