30 mars 2008

Disciplin

Jag har noll i självdisciplin. Jag borde verkligen, verkligen ha skrivit ekologiarbetet nu. Iallafall ha kommit så långt att jag bara kunde finslipa lite nu ett par dagar. Har jag det? Knappast. Har skrivit klart den första punkten, vilken är systematik. Oerhört komplicerat att skriva ner systematiken för en djurart. Har faktiskt börjat en del med miljöbeskrivningen också, är väl ungefär en halv sida nu skulle jag tro.

Träffade på småtjejerna från i tisdags på bussen idag. Om jag inte har berättat det så var det ett par småflickor som skulle av vid Jälla också och satt med fingrarna på stoppknappen aslänge, helt beredda på att plinga. Men jag och Hanna kände oss busiga och plingade innan dem. Iallafall så var de med idag och det var helt klart att de kände igen mig. De satt och kastade blickar på mig och plingade fort som attans. Jag höll på att brista ut i skratt. Att något så litet kan betyda så mycket.


Juste. Sötaste ungen idag när bussen stod vid ett rödljus, hon satt och vinkade och log åt mig, ni vet på det där sättet som barn ler. Jag log och vinkade tillbaka, så började hon leka tittut med sin mössa. Hur söt som helst. Sedan blev det grönt och henne kommer jag nog aldrig mer se igen, men hon fick mig att komma till jobbet med ett leende på läpparna.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Jag har inte eller gjort mitt ekologiarbete :/ börjar få lite panik över det nu... sen har jag inte gjort svenska arbetet eller, har du gjort det?

Sandra sa...

Ekologin är svår tycker jag. Minns nästan ingenting, måste ta hem alla anteckningar imorgon.

Har inte gjort svenska arbetet heller, det kommer bli ännu svårare eftersom svenska definitivt är mitt svagaste ämne. Urk!