07 mars 2008

Konstigt.

Fick reda på idag att en av ungarna i mitt avelsprojekt hade dött. Hur tråkigt som helst! Det var den lilla som jag ville ha. Nu har jag iallafall bestämt mig för att jag ska ha honan som är kvar och hon ska heta Shejpa!

Konversation ett. På skolan.
Han: - Hallo!
Jag: - Hej.

Han: - Varför tycker inte du om mig längre?
Jag: - Varför går du barfota?

Jag är verkligen superduktig på att snirkla mig ur jobbiga samtal, eller hur? Diskret och bra också, men jag undvek ämnet iaf.

Konversation två. På stan.
Hon: - Hej! Det var länge sen.
Jag: - Hallojs! Ja, verkligen.
Hon: - Du vill inte ta en fika lite sådär spontant?
Jag: - Jag skulle verkligen vilja, men jag har en hamster i väskan.
Minen som jag fick går inte ens att förklara i ord. Jag vet inte ens om hon trodde på mig. Men det var sant. I min väska låg lilla November, i en transportbur såklart. Men ändå.

Inga kommentarer: