31 mars 2008

Praktik

Vi fick reda på våra praktikplatser idag. Jag ska vara på Mälarens smådjursklinik. Väldigt nervöst. Det är nämligen min djursjukvårdslärares arbetsplats också, tänk om jag gör bort mig och de pratar om det i fikarummet. Pinsamt! Ja, jag är paranoid. I övrigt har dagen inte bjudit på så mycket. Massa estet, känns segt nu. Lätt ångest inför det hela också.

Fick reda på att jag fick mvg på genetiken också, så jag hoppas på ett totalt mvg i kursen när den slås ihop med mikrobiologin. Fixade lönelapp idag med, och det är ju alltid trevligt. Jag vill jobba mera, jag mår bra när jag jobbar. Djurhuset är min fristad, där kan jag faktiskt slappna av och bara glömma allt som är. Jag kan glömma alla krav och måsten. Det är enda stället där jag faktiskt slappnar av, det farliga med det är dock att migränen, nack- och axelsmärtorna kommer smygandes.

Imorgon är det estet igen. Från 8.20 till 15.50. Pepp! Not.

Inga kommentarer: