29 mars 2008

En kvadratdecimeter blåmärke, tack!

Har ni någonsin undrat hur ont det skulle göra om en sektion med byggstängsel (typ som det på station) skulle ramla ner på er? Jag har svaret - Det gör jävligt ont. Ett sådant blåste ner på mig när jag väntade på bussen till jobbet idag. Pain säger jag bara. Så nu pryder ett kvadratdecimeter stort blåmärke mitt ben, jag som aldrig får blåmärken.

Till på köpet så rev en av kaninerna mig över armen idag när jag skulle borsta den, suck. Det blev iallafall inga emo-kid märken som det blev på Hanna förut. Annars var det lugnt på jobbet, fast ett tag undrade jag om jag inte jobbade mer som elektriker än djurvårdare. Fyra lampor var trasiga och alla vet ju hur teknisk jag är så. Men det blev bra efter lite om och men. Såg att disken stod kvar efter vårat våffelkalas, fick genast dåligt samvete då jag kom på att vi faktiskt bara lämnade all disk åt Robban, så jag diskade rent det.

För övrigt så är sådana där små, gröna fiskhåvar männsklighetens bästa uppfinning. Någonsin.

Inga kommentarer: