27 mars 2008

Huvudstaden

Jag och Hanna begav oss mot huvudstaden för att köpa skivor. Det blev Johnossis All they ever wanted, Winnerbäcks Daugava och Sahara Hotnights What if leaving is a loving thing. Det är Hannas fel att jag har börjat spendera hälften av mina pengar på skivor. Min skivsamling har ökat med mer än 100% sedan jag lärde känna henne. Farligt, men det är ju trevligt med en skivsamling också i och för sig, och så länge som jag inte når hennes antal så är jag lugn.

Vi begav oss mot Bromma Zoomarknad också. Paradiset för djurnördar som vi. Hanna tyckte att jag handlade lite mycket, men det mesta av det var välbehövligt. Åtminstone 40% iallafall.

Dagens Hanna citat:
"Jag vet, vi tågluffar i Europa! Vi börjar med att flyga till London!"

Sedan så hon den klassiska meningen till mig när vi var lite lätt vilse, den lyder som följer: "Sluta skratta, Sandra!" Jag tror folk tycker att jag skrattar lite mycket, mest hela tiden. Även när man kanske borde vara seriös. Men ändå. Det får gå.

5 kommentarer:

Hanna sa...

Jag säger bara en sak: Det är en mänsklig rättighet att ha en skivsamling! (;

Och jag tycker det är bra att du skrattar, you make me happy :)

mia sa...

ahmenhörrudu! ofta du köper nya johnossi innan mig! ;O är den bra? åh, jag vill ha pengar NU, så jag kan köpa den NU.
(förresten var jag också i sthlm idag, busunge!)

Sandra sa...

Du får skylla dig själv mia, du som fått mig att lyssna på dem genom din blogg. Det är som att bli hjärntvättad en smula, sedan jag började läsa din blogg regelbundet så har jag ändrat musiksmak en del. En del beror på Hanna också, eftersom ni två har i stort sett samma musiksmak.

Som svar på frågan - Ja, den är bra. Men jag tycker nog första är bättre, men jag vet inte. Har bara lyssnat igenom den ett par gånger ännu.

mia sa...

haha, okejdå. jag ska inte klaga! jag är glad att kunna hjälpa till att upplysa mänskligheten om bra musik, kul att det funkar! :D

Sandra sa...

Haha. Upplysa männskligheten. Det är bra att du inte har storhetsvansinne ^^