31 mars 2008

Vissa

Vissa känner mig bättre än vad jag tror.

"Mig lurar du inte. Jag vet hur du funkar, först är du snäll (jag vet att du hatar det ordet), sedan när personen faktiskt börjar komma att betyda något för dig, när du börjar lita. Då blir du elak. För att stöta bort personen, du vill att den ska tycka illa om dig. Då slipper du lita, då slipper du tycka om, och därigenom tror du att du slipper bli sårad. But I got news for you. Jag tänker inte låta mig avskräckas, du kan vara hur elak du vill. Jag kommer alltid finnas här, mig kommer du inte lyckas stöta bort, och jag vet att när du gått förbi den här perioden så blir du den där tjejen igen. Tjejen som man inte kan låta bli att tycka om. Dessutom, du kommer bli sårad, även om du lyckas skrämma bort många så kommer du förr eller senare att bli sårad. Men då finns jag här för dig."

Detta kom från en person som jag minst av allt hade förväntat mig det av. Men det stämmer väldigt bra. För det är sådär som jag fungerar. Okej, jag vet inte om jag är en sådan som man inte kan låta bli att tycka om, men det var ju snällt sagt iallafall.

Inga kommentarer: