20 november 2007

Ultuna

Idag var det studiebesök på Ultuna som gällde. Jag och Jessica är sämst på att bedömma tider så vi tog en buss för tidigt och var framme 45 minuter innan samling. Nåväl. Fotonördar som vi båda är så gick vi runt och pratade, skrattade och fotade (: Sedan så kom alla människor och rundvandringen började. Vi fick se operationssalar, stationära avdelningen, rehab och en massa annat (: Mycket lärorikt.

Tillbaka på skolan åt vi lunch. Kokt falukorv och potatis. Sen när kokar man falukorv!? Det är bara på Jälla som sådant funkar =P Nåväl. Jag och Hanna badade marsvinet Valdemar och skulle fixa lite etapper på honom. Kan ju säga att det såg så fult ut ett tag att jag nästan kissa på mig av skratt.

Sedan gick vi en promenad med vovvarna. Jag tog Hugo, som alltid, och Hanna körde lite wild and crazy och tog både Mirra och Johnny. Kul blev det i alla fall (: Som alltid. Vi gick en sväng och sedan släppte vi hundarna på agilityplanen så de fick leka och springa av sig. Det var verkligen uppskattat (: Hundarna var så söta när de busade runt (: Johnny som är minst och yngst vart dock lite nedmobbad och nedtryckt i leran. Men efter att vi torkat av honom så såg han rätt respektabel ut igen.

Sedan dröjde vi oss kvar i hundstallet. Satt i varsin box. Jag hos Hugo och Hanna hos Tim och Shiba. Var så skönt att sitta där. Helt tyst. Hugo låg brevid med huvudet i mitt knä. Tårarna bara rann. Tyst. men det gjorde inget. För jag visste att jag inte var ensam. Hade jag velat, bara sagt ett par ord så visste jag att Hanna hade funnits vid min sida. Men det behövdes inte. Jag hörde att hon satt där. Några meter bort, utom synhåll. Men hon fanns där. och det var det enda viktiga.

Tack Hanna för att du förgyllde min dag <3
London kommer äga!! :D <3

1 kommentar:

Anonym sa...

Sandra <3