03 maj 2008

Folk är bra konstiga

Har jobbat en sväng idag med. Alltid skönt, känna att man gör något vettigt. Blir glad av att vara där också, kan komma på mig själv ibland med att le fånigt medan jag studerar hur chinchillorna äter hö eller kikar på hur hamstrarna rotar runt i matskålarna. Nog om det.

När jag skulle hem så var det en annan tjej på busshållplatsen också, och det är väl okej liksom. Men sedan när bussen kom så tackla hon undan mig när jag skulle gå på. Busschauffören såg frågande på mig när jag väl klev på men jag bara skrattade och sa att jag inte ens kände människan. Sedan tackla hon mig när vi skulle av med. Vet inte ens vem människan är, eller vad jag har gjort denne.

Shoppingrunda på stan i väntan på bussen. Resultat - nya jeans, nya underkläder och två nya skivor. En av Mando Diao och den andra var Maia Hirasawa.

På bussen hem satt jag mest och funderade och tänkte på en massa minnen. Killen tvärs över gången satt och stirra ut mig, sedan precis innan han klev av sa han: "Förlåt att jag stirrade på dig, men den som får dig att le sådär kan skatta sig lycklig" Han måste trott att jag var nykär eller något. Kul var det iallafall, dock hann jag inte ens reflektera över ett svar innan han gått av bussen och var borta.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Ofta man tacklar någon när man ska kliva på och av bussen :O Hon måste vara bra konstig hon :P Hahaha!

Sandra sa...

Ja, bra skum var hon. Var ju inte precis ont om platser på bussen eller mycket folk vid busshållplatsen eller något. Vet inte vad hon höll på med egentligen. :P