07 maj 2008

Jag håller mig upprätt i din famn

Idag har varit en svajig dag, började med att halva natten spenderades med att kräkas av ren och skär ångest över att behöva gå till skolan. Känns som att jag tycker om skolan. Vi hade lektion, i vad minns jag inte. Djursjukvård kanske? Sedan drog vi till djurhuset och blev bjudna på smörgåstårta eftersom robban fyller år, jag åt ingen dock eftersom jag fortfarande kräktes emellanåt, lite synd. Alla sa att den var så god. Robban tvingade mig att lova att jag skulle äta lunch, vilket jag faktiskt också gjorde. Mådde bättre ett tag, men det gick över.

Efter skolan så spelade jag, sara, robban, jonathan, titti, sofia och håkan fotboll i typ 1,5 timmar. Det var faktiskt grymt kul. Personal mot elever-matchen blev jämnast. Sedan spelade jag med titti och håkan, tror vi fick stryk. Dock har jag ont nu, fick två skott och en spark på samma ställe på låret, sedan så sparkade jag på undersidan av robbans sko enligt uppgift. Jag vet inte ja. Ont gör det iallafall, högerfoten värker också, någon ställde sig på den. Minns inte vem. Men smärta är bra. Det utvecklar en som person.

Förövrigt så ljög jag för robban idag, sa att jag hade smakat räkor. Det har jag inte. (Kanske räknas mer som en vit lögn?) Men kände att jag inte ville bli tvingad att smaka på något när jag redan kräktes. Slumrade till en stund där på kontoret också och vaknade av att robban stirrade på mig och sa "Du ser inte ut att må nå vidare" No shit, Sherlock!

Nu ska jag gå och tvätta bort mitt smink och sedan sova!

Inga kommentarer: