18 maj 2008

For no reason why

helgen i snabbversion.

Lördag.
Öppet hus på min praktik. Gjorde inte så mycket, delade ut ballonger, hjälpte till med ponnyridningen, snackade lite med folk. Hanna kom ut och sällskapade med mig, hur snällt som helst! Efter det drog vi till djurhuset och jobbade, och flummade. Jag tror robban kommer bli glad imorgon när han kliver in på kontoret. Anledningen glömde jag dock att fotografera. Hur kul som helst hade vi iallafall!

Söndag.
Jobbade, Sara följde med som sällskap. Jag mitt jävla klantarsel glömde fylla i närvarojournalen och luftfuktighetslistan båda dagarna, jag skyller på att robert inte påminde mig, eller så är det så att jag är sjukligt glömsk. Jagvetinte. Men han vet ju att jag har varit där iaf, så snyggt som det är överallt nu. Jag och Sara drog ner på stan, käkade och pratade problem. Hon sa en sak som verkligen har satt griller i huvudet på mig. Kan det verkligen vara så som hon sa? Pratade och pratade, hur skönt som helst. Till henne kan jag verkligen säga allt, utan att vara rädd för att hon ska kolla snett på mig eller tycka att jag är konstig.


Nu sitter jag här och tycker lite synd om mig själv. Jag saknar alla kompisar så det gör ont, när jag och sara sa hejdå idag så blev jag helt tårögd. (Ja, jag är en tönt) Men det är en hel vecka tills jag får träffa henne igen, normalt brukar det inte vara mer än 13-14 timmar. Saknar att flumma sådär med Hanna också, det brukar vi göra varje dag. Saknar allt och praktiken känns så värdelös. Aldrig någon veterinär där nästan, ingenting händer. Allt jag får göra är att städa, tvätta och ibland packa instrument. Party! Not.

Nu har jag klagat nog, men sympati gör allt en smula lättare. Tycksyndommig! Om någon vill göra min gråa vardag lite ljusare är det bara att skicka ett sms! Vem som helst, när som helst om vad som helst. Smstrakasera mig denna vecka! Snälla?

Inga kommentarer: