22 maj 2008

Nino, vilket fint namn!

Kom på en kul grej som hände idag. Var en veterinär på praktiken som jag aldrig har träffat förut. Så läste hon på min namnskylt som det står Nino på, så utbrast hon i äkta Hitta Nemo-anda: "Nino, vilket fint namn!" Sedan babblade hon på, fick inte en chans att säga att jag inte hette så på riktigt. Men vad gör det om hon och typ alla djurägare tror att jag heter Nino liksom?

Jag lyssnar mycket bättre på det än på Sandra förövrigt, oftast säger Hanna (handledaren alltså) bara Nino då det är något roligt på gång, annars ropar hon inte så mycket på mig. Så tips till alla som vill att jag ska lyssna - säg Nino! Nino kopplas till positivt, Sandra kopplas till negativa saker. För oftast säger folk bara Sandra när jag ska få skäll, utom typ robban. För det står nästan alltid "Trevlig helg Sandra!" på tavlan när jag ska jobba, så det är ju lite positivt kopplat till namnet. Men ärligt, så föredrar jag Nino. (Kan ju bero på att jag nästan hatar mitt namn. men - jagvetinte!)

1 kommentar:

kimberly sa...

Nino kallas min brorsas kompis Nocholas. (stavning?) HAHA! Säger ju bara Nino till han så jag minns inte ens hans stavning. Go Kim. Eller inte. Vi kan låtsas. Yei. :P