04 maj 2008

i tell you things are fine

Har gått runt med en mysig och glad känsla sedan tisdagskväll när jag träffade mia och camilla. Tror det beror på att sedan dess har jag bara träffat och umgåtts med människor som jag tycker om. Väldigt mycket. Det känns väldigt bra. Önskar att det vore så oftare.

Nu sitter jag och lyssnar på working class hero - green day, vilken jag på valborg fick veta att den är skriven av john lennon. Mitt minne är så konsigt. Sådana där saker kan jag minnas i flera år, konversationer kan jag minnas ordagrant och helt onödiga fakta behöver jag bara höra en gång för att de ska fastna. Men att lära mig en enkel fysikformel är i stort sett omöjligt. För övrigt ska man ju bara minnas 20% av det man hör, men jag tror att jag minns mycket mer än så faktiskt. Men alla lär sig väl på olika sätt. Detta var nu en liten parantes sådär lite random.

Anyways, as said. Things are fine.

3 kommentarer:

mia sa...

men nu blir jag besviken här. visste du inte att den var skriven av john lennon? :(
iallafall så har jag vart glad sen i tisdags jag också (med bara något smärre avbrott)! tror det kan bero på dig och camilla! ni är bäst! :D

mia sa...

förresten så har johnossi läst mitt mail idag, men inte svarat. får ser om dom gör det, annars får vi väl snällt gå med trettonåringarna..

Sandra sa...

Nix, men nu vet jag. Man lär sig något varje dag ;D

Dumma johnossi! Vill inte gå med småbarnen. Men det kan vara så.

Vi tre måste ses snart igen, blir så glad och mår bra av er! Puss!