31 maj 2008

I party with my pain

Igår hände något konstigt. Två personer som jag verkligen tycker jättemycket om förvandlades plötsligt till min far. Vi pratade om vad vi var dåliga på, och jag sa att jag var dålig på att lära mig vissa saker. Det avfärdade de genast som "bullshit" (för att citera). Men det är så, det mesta lär jag mig jättelätt, men vissa saker kan jag bara inte få in i huvudet. Som till exempel kretsloppskursen, det är andra gången som jag läser den nu. Men om vi inte hade fått göra provet två och två kan jag ju säga att jag hade fått ig igen. Jag är faktiskt lite trött på att alla tror att jag har det så himla lätt förspänt och lär mig allt så himla fort. Jag gör inte det. Jag kan traggla i timmar innan ens ett fragment av det jag har läst har fastnat. Det handlar om att vara envis.

Det var allt som jag hade på hjärtat, och jag hoppas att ingen har tagit det som kritik eller så.

Inga kommentarer: