14 april 2008

Djurhusvecka & bussfilosofi


Idag började min sista djurhusvecka. Känns både roligt och tråkigt. Vill ha fler djurhusveckor. Men det var väl inget superspännande som hände. Hela gänget städade förrådet. Jag och Robban avlivade två råttor, medan de andra åkte hem.

På vägen in till skolan i förmiddags dök två frågor upp i mitt huvud:
- Vart går gränsen mellan kaka och kex?
- Hur mycket fönsterputs går det åt för att tvätta Akademiska sjukhusets alla fönster, in- och utvändigt?

Senare på dagen beslöt jag mig för att rådfråga min musikguru, frisör och eviga idol mia, om den förstnämnda frågan. Hon visste inte, så min livsguru blir hon nog inte. Frågade sedan robban, men han visste inte heller, så han blir inte heller min livsguru. Besvikelse. Så om någon som läser detta vet, så skriv gärna och berätta!

1 kommentar:

mia sa...

men jag kom med förslag iallafall! en gurus uppgift är ju faktiskt inte att skriva dig på näsan vad som är rätt och fel, utan mer att guida dig i rätt riktning! ;)