26 april 2008

Vilja

Vill skriva något, men har ingenting att skriva. Vill skriva ett vettigt inlägg för en gångs skull. Ett inlägg som betyder något, som påverkar någon. Inte saxa in bitar ur låtar och leva efter små klyschor som man är så trött på att man nästan kräks. Jag tycker så mycket, om det mesta, men ändå skriver jag inte speciellt mycket av det. Troligen för att ingen lyssnar när jag pratar ändå. Då kan man lika bra vara tyst om det här också. Men ändå kan jag inte låta bli att vilja påverka! Jag vill säga min mening, uttrycka en åsikt. Ändå gör jag sällan det.

Kanske är det mitt sunda förnuft som gör det? Eller kanske snarare en rädsla för att de som läser ska bli arga. Att de ska ta illa upp. Men ändå, ingen tvingar dem att läsa. Vet ju inte ens vilka som läser förövrigt.

Inga kommentarer: